30 Mart 2012 Cuma

Pancake Tarifi (from Jamie Oliver)


İlk tarif olarak hep merak ettiğim ama şimdiye kadar nedense hiç denemediğimi farkettiğim bir tarifi seçtim: Pancake :)
Hepimiz Amerikan filmlerindeki kahvaltı sahnelerinde tanık olmuşuzdur kendisine, ve kabul edelim hep de "nasıl birşey acaba bu pancake, bizim bildiğimiz krep (akıtma) heralde ya" diye de geçiştirmişizdir. Hemen söyliyim "Bizim krep falan değilllll" :) Ve bir kez yapınca siz de benim gibi her haftasonu kahvaltısında yapmaya başlayacaksınız.
İnternette arama yaparken, çıkan sonuçlar arasından biri dikkatimi çekti. Çünkü "Jamie Oliver'dan Pancake tarifi" yazıyordu başlıkta, gerçeğine daha yakın bir tarif elde edeceğimi düşündüğüm için buradaki tarifi denedim, ve yanılmadım.. Harika oldular..

Şimdi tarife geçelim...

Malzemeler:

*3 büyük yumurta
*115 gr un (orta boy bir su bardağı ile 1 bardak ediyor)
*1 tepeleme tatlı kaşığı kabartma tozu
*140 ml süt ( 1 kahve fincanı süt 75 ml, yani 2 kahve fincanından çok az eksik)
*Bir fiske tuz
*4 tatlı kaşığı toz şeker (aslında tarifte şeker yok ama bentatlı olanını merak ettiğim için içine 2 yemek kaşığı pudra şekeri kattım, çok tatlı da olmadı gayet yerinde bir tatlılıktı :) Ama siz kullanmayabilirsiniz.)


Hazırlanışı; 


Yumurtaların sarısını bir çırpma kabını akını başka bir çırpma kabına ayırın (Akını ayırırken sarısından hiç bulaşmaması lazım, ve kap kesinlikle ıslak olmamalı)


Yumurta sarılarının olduğu kaba eğer şeker ekleyecekseniz önce şekerleri katıp, 2 dk kadar mikserle çırpın. Daha sonra sütü ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin ve pürüzsüz oluncaya kadar çırpın, yaklaşık 1 dk.


Akların olduğu kaba bir fiske tuz atın ve kuru ve temiz bir çırpma teliyle yavaş yavaş çırpmaya başlayın (ben çırpma teli kullandım, isterseniz siz mikserin tellerini yıkayıp kurulayıp mikserle de çırpabilirsiniz). 


Yumurta akını köpürüp katılaşana kadar ritmik bir şekilde çırpmaya devam edin. Aklar yaklaşık 4-5 dk sonra katılaşıyorlar ve çırpma telini köpüğe batırıp çıkardığınızda teli dik bir şekilde tutarken köpükten bir tepecik oluşuyor. Bu tepecik oluşana kadar çırpmak lazım ve bir kere oluştuktan sonra çırpma işlemini bırakın. 


Yumurta aklarını unlu karışıma dikkatli bir şekilde bir spatulayla karıştırarak ekleyin, çok fazla karıştırmayın, spatula veya tahta bir kaşıkla dipten alıp üste çevirerek yavaş hareketlerle yapın.


Teflon bir tavaya çok az zeytinyağı veya herhangi bir sıvıyağ dökün ve her tarafına yayın. (Ben yağı bir kaseye koyup yumurta fırçasını yağa batırıp tavaya öyle sürdüm. Tam kararında oluyor.)


Ocağın altını açın 1 dk tavanın iyice ısınmasını bekleyin ve ocağın altını kısın. Küçük boy bir kepçeyle hamurdan alın, kepçenin tamamını doldurmayın. Tavaya düzgün bir şekilde hamuru dökün ve kepçenin tersiyle hafifçe yayın, 1/2 cm kalınlığında olsun. 
Benim tavam geniş olduğu için 3 pancake i bir tavada pişirdim. Hamur tavaya konduktan sonra hemen kabarmaya başlıyor. Ve eğer tava çok kızgınsa çabuk kızarıyor. Yani yanmamaları için dikkatli olmak lazım, ama genelde ilkler kurban oluyor :)
Kenarlarının kızardığını gördüğünüzde geniş bir spatula ile  ters çevirip diğer tarafını da kızartın.


Eğer pancake'e bir şey eklemek istiyorsanız, ilk tarafı kızarırken kızarmamış yüzeye çikolata parçası, böğürtlen, muz, eğer şekersiz yaptıysanız, peynir vb. canınız ne isterse deneyebilirsiniz. 
Bir şey koymayıp yerken reçel peynir vs ile de yiyebilirsiniz, ben muz dilimleri koyarak yaptım gayet güzel oluyor. 
Malzemeyi serpiştirdikten sonra spatulayla çevirip kızarmamış tarafı kızartın.
İki tarafı da kızarmış pancake'leri tabağa aldığınızda üstüste koyarsanız daha geç soğuyorlar. Birkaç tanesini de kurabiye kalıpları ile kesip, 2 parça arasına bal ve bir dilim muz koydum, üzerlerine de boncuklu kürdanlar, görüntü ve tat 2si de süper oldu :)


Afiyet olsun.









Tarifi Lezize isimli blogdan alarak yaptım, zaten hazırlanış kısmında da çok şey değiştirmedim. Buradan da görebilirsiniz. Blogda çok güzel başka tarifler de var, bir göz atmanızı öneririm.


Afiyet olsun :)
















2 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar. Şekil şekil de çok tatlı olmuş! Evet bu bir krep değil!!! :p Özellikle bazen filmlerde gözleme diye çeviriyorlar o zaman çok gülüyorum. Krep dese daha mantıklı olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Irem, Kesinlikle, sizin "bu bildiğimiz krep ya" tarzı yorumlardan bıktığınızı okumuştum o yüzden bende özellikle yazdım :)

      Sil